Thursday, June 2, 2011

praktikum..=)

hahahah~~ da lama tak menjenguk blog nie..rindunyer..maklum lah kt umh tak sempat nk online..
hari nie masuk hari kedua aku bekerja. tapi yang paling beshhhh hari nie balik awal..jam 3.30 petang..hahhaa
jangan jelezzz yerr..pengalaman first day yg aku xboleh lupa bila nak pergi kjer tak pakai helmet.. ingat kat kampung kerr..pastu tak boleh blahh bila jalan terus jerr pergi Hutan Kampung tak belok ke Alor Star..maklumlah excited jadi minah rempit..hohohooho.. terpaksalah patah balik belok ke A.Star. hari pertama sangat bosan sebab tak banyak sangat kjer..membuat salinan photostat, menyusun fail persaraan dan belajar sedikit tentang tuntutan rawatan. OOpppppssss!!! lupa plak.. aku berpraktikum di Wisma Darulaman. Bahagian Sumber Manusia Unit Kemudahan Perkhidmatan.. aku sangat lucky sebab mempunyai rakan sejawat yg baik..ramah..suka bagi tunjuk ajar..Kak Kiah,Kak Win, Kak Syah, A.Mizi dan ramai lagi..
bos??bos pun baik..okey..alhamdulillah..=)
oohh yerr...mesti korang pelik kan??ak kan kos ekonomi tapi dok bahagian HR..aku sebenarnya di beri dua pilihan untuk masuk dept mana..Unit Perancang Ekonomi(UPIN) atau Bahagian Sumber Manusia(BSM).
aku pilih BSM sebab mahukan kelainan kerna nanti da kerja ak bukannya akan masuk dalam bidamg ekonomi memandangkan peluang pekerjaan sekarang nie terhad.ofis baru???

huhuhu..inilah ofis baru aku...serabai kan..actually yang barang aku laptop, beg tu dan bekas pensel pastu jam tue...klu tak mesti kosong jer meja tu..ofis nie baru jer di renovate..to Wan Nor Nasuha selamat bertugas dengan sabar,tekun dan berdedikasi. =)

2 comments: