Saturday, April 30, 2011

di manakah nilai cintamu???

dia adalah Ahmad Khusairi. perbezaan umur antara kami memang jauh. insan ini pernah menjadi cowokku yang pertama.
perkenalan kami hanya singkat..3 bulan bekerja dengan keluarga nya menyebabkan aku menjadi sayang padanya. dia sangat lain dari keluarganya. sangat berbeza. mungkin sikapnya yang
sangat caring terhadapku aku sayang padanyaberbanding family nya yg lain. perasaan ini tidak dapat ku tahan menyebabkan aku mangambil no. fon nya secara diam-diam beberapa hari sebelum keputusan exam spm keluar...dia menyuarakan niatnya untuk menjadi pacarku. aku menerima dirinya. ahhhhhh..pada waktu itu aku tidak tahu erti cinta..anggapan ku,mungkin perasaan sayang ini adalah sama makna dengan cinta. ternyata aku salah. hubungan kami cuma bertahan selama sebulan sahaja. mungkin datangnya hidayah dariNya mengatakan berpacaran itu salah di sisi agama. Alhamdulillah.. mungkin sepanjang hubungan itu kami banyak dosa yang kami buat..Astahgfirullahalazim..selepas itu,kami masih lagi berkawan..namun agak jarang dia menghubungiku.. aku memutuskan hubungan aku sebagai kawan setelah berlaku salah faham antara kami.. aku dituduh sebagai "mengambil kesempatan ke atas nya".semenjak itu aku memang tidak menghubungi nya.. sehinggalah setahun dari kejadian salah faham itu aku menemui dirinya semasa majlis perkahwinan adiknya. di waktu itu aku dicopkan sebagai budak yg sombong olehnya. aggrrhhhhhh!!! aku berkawan kembali dengannya walaupun perit,mungkin saki baki sayang yang menyebabkan aku menerima dia kembali sebagai kawan..namun,hubungan kami tidak lah akrab..aku cuma meng sms dirinya jarang-jarang.. majlis perkahwinan adik perempuannya menyebabkan aku sedikit terkilan. dia digosipkan sudah bertunang..Ya Allah, dalam hatiku hanya Kau sahaja yang tahu betapa hancurnya hati ini walaupun aku masih bisa tersenyum.. apabila aku bertanya,dirinya sangat menolak dakwaan aku bahawa dia sudah bertunang..mengapa??susah sangat kah mahu mengaku???kamu mengatakan kamu tidak suka wanita itu kerna bekas tunang orang... Aggggrrrhhh... adakah itu alasan yang kukuh..aku masih berkawan dengannya. dirinya itu selalu menasihat aku supaya belajar bersungguh-sungguh.. masih dapat ku bilang dengan jari berapa kali kamu menghubungiku. beberapa hari yang lepas, aku terbaca seseorang post di wall nya.."sunyi".ayat itu mencetus seribu pertanyaan dan sedikit cemburu di hati ini..siapakah wanita itu??lantas aku mengomen "call jer la".dia membalas.."siapa yang call saper"..aku membalas,ZK jer la yang call..lantas dia pula yang mennyuruhku call Ahmad Khusairi. aku benci wanita itu..mana tidaknya,komennya di padam...memang sengaja buat aku naik angin..aku pun tidak tahu mengapa..dia meng add aku dalam friend listnya..aku approve even hatiku membara marahnya terhadap wanita itu..nama wanita itu,Ziela Khuzaila..baru aku perasan,nama mereka seakan sama..aku lantas meng sms dirinya bertanyakan siapakah gerangan ZK itu..adakah m,wenyer???dia menafikan dan menyatakan ZK telah berkahwin dan punyai anak...anak???apa bangangnya aku pergi serang orang tanpa siasat..yang peliknya,mana suami ZK ini??Ahmad Khusairi menyatakan dia tidak tahu di mana suami ZK namun yang aku geram,ZK meluahkan perasaan sayang dia pada dirinya..ishhhh..nk kena lah perempuan nie....baru jer berlaku...tidak sedarkah wanita ini??tidak malukah dia??sudak punya anak..ber sms dengan Ahmad Khusairi hampir satu malam melegakan perasaan aku..hati aku berbunga-bunga. dia seperti masih menaruh harapan dengan aku. katanya dia sangat kecewa bercinta dan tidak mahu bercinta lagi selepas aku. bukannya kecewa dengan aku,tetapi orang sebelum aku. aggrrhh..lega hati ini.mungkin hati ini ada secebis saki baki sayang menyebabkan aku berfikir,alangkah bertuahnya mendapat dia..bila aku cakap "manalah tahu tub3kita nie berjodoh"..dia mengiyakan sahaja.."bersyukur la klu dapat suha"..bahagianya aku...Ya Allah Ya Tuhanku,andai dirinya ini jodohku,walau siapa pun jodohku..tetapkanlah hatinya Ya Allah..teguhkan imannya Ya Allah...jadikanlah dirinya seorang yang dapat membimbing aku pada jalanMu Ya Allah...suami yang dapat membawa keluarganya ke syurga..jauhkan kami dari zina hati,mata,mulut apatah lagi zina badan..semoga cinta kami selepas kahwin akan mendapat rahmat barokkah dariMu Ya Allah..Amin Ya Rabb..Amin..=)

No comments:

Post a Comment