Thursday, June 9, 2011

moto oh moto

alkisah pada suatu hari..ak baru balik kjer..memang syok rrr..sebab nk merempit..hahahhaha
punyalah aku merempit tub..tub..moto semput..ishhhh..kacau jer la...ak berhenti tgk aperr masalah..adooihhhh!!!!aku lupaaa...pagi td lupa nk isi minyak moto..patutlah semput...bila start balik dah tak boleh..hahahhahahaha~~~memang pucat jugak muka aku jawabnyerr....aku mati akal memikirkan bagaimana jalan nak dapat minyak moto..aku terus meng sms dila supaya aku boleh call budin. budin dan dila merupakan adik abang ipar aku..aku berharap sangat supaya budin belum balik rumah lagi..alhamdulillah..dia masih bekerja. sementara menunggu budin sampai,aku merapatkan moto ke tepi rumah..seorang makcik melintas jalan bertanya masalah aku dan tanpa aku balas dia mengagak aku kehabisan minyak moto...lantas dipelawa aku masuk di dalam rumahnya..aku begitu segan dan teragak-agak untuk menerima pelawaan kerna susah pula budin mengesan aku kat mana..nak plak aku nie tak fasih sangat jalan kat jitra...aku membiarkan moto di luar sahaja..belum sempat aku masuk ke halaman rumahnya,seorang pakcik membawa minyak moto..alhamdulillah Ya Allah...syulur sangat..dia terus menuang minyak sampai habis walaupun aku menegah beliau berbuat demikian..maklumlah..minyaknya bukan lah banyak sangat..paling mengharukan apabila dia menyatakan dia baru sahaja membeli minyak moto berkenaan..sesudah dia mengisi,aku mengucapkan berbanyak terima kasih pada mereka..hanya Allah sahaja yang dapat  membalas budi pakcik dan makcik itu..setelah menelefon budin bahawa aku sudah selamat dan settle masalah minyak,aku pulang ke rumah..teragak-agak nk memberi duit minyak tu tapi tak berkesempatan..insyaAllah pakcik, makcik..suha akan sampai dirumah bagi mengucapkan terima kasih yang tak terhingga..sesungguhnya Allah itu sentiasa di sisi hambanya yang meminta pertolongan dariNya..itu bukan suatu kebetulan bila pakcik tersebut baru membeli minyak..tapi itu adalah suatu ketentuanNya..Alhamdulillah..=)

No comments:

Post a Comment